mandag 26. juni 2017

20 år senere

2 kommentarer:

  1. Å, fikk ikke sett The Cursed Child - men har lest de to første bøkene med Jr.
    Det var en skikkelig hit - han er 9, er ikke så glad i veldig lange bøker generelt, men HP traff bra og selv om jeg hadde tenkt å stoppe etter nr. 1, så ble det to på rappen og så filmene.

    Problemet er å porsjonere det ut riktig - for min niåring er IKKE klar for en del av tingene som kommer i de senere bøkene; tragiske dødsfall og sinte tenåringer bør nok spares et par år.
    Det var så mye lettere for de som vokste opp i takt med at bøkene kom ut, og leste en bok i året slik det var "meningen".
    Vi må nok vente minst et år før vi leser 1-2 bøker til, og så spare de siste til han er i puberteten, minst.
    Jaja, finnes verre eksistensielle problemer. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for nyttig innspill! I-landsproblemer er jo også problemer. :-)

      Ja, jeg har tenkt litt på det samme - jeg vil liksom ikke begynne for tidlig, slik at vi må ha en kjempelang pause. Eventuelt kan jeg jo bare innbille dem at det bare finnes to-tre bøker?

      Uansett, jeg gleder meg! :-)

      Slett